Saturday, April 3, 2010

Demam Lagi

hari ni aku terpaksa emergency leave sebab anak aku fakhri demam lagi.  Semalam dah demam dicampur ngan terlinga bernanah.  bila aku bawa jumpa doktor, katanya bisul.  Tapi memang fakhri asyik nangis aje, sakit sangat agaknya.  sebenarnya agak bz sekarang ni, tak sampai hati nak cuti sebenarnya tapi lagi tak sampai hati membiarkan fakhri di nursery dengan kepanasan badannya yang mencapai suhu 38.7 tu.takpala, aku rela berkorban.fakhri bukan sahaja demam tapi di lelangitnya ade keputihan ulser tu..patutla air liur meleleh aje.

Petang tadi plak aku dan papa bawa fatin ke klinik for dental appointment..he he he fatin pun kena tampal gigi sebab giginya berlubang.  dier tak habis-habis ingatkan aku "Nanti kita jumpa doktor eh, ade gigi kat lubang" dan "gigi lubang nanti ade semut".  yang pasal semut tu aku yang ajar, sebab aku tak bagi die makan gulu-gula nanti mulut kena urung semut sebab malas gosok gigi kan.  yang aku tak tahan, papanya kata nanti gigi berulat, tapi die tetap pertahankan yang gigi ade semut..ha ha ha.  Sorry la papa, biasalah the first explanation la yang digunapakai. 

selapas itu kami ke alamanda putrajaya konon aku nak beli kasut fakhri, tapo mood die tak baik. asyik meragam dari kereta sampai ke alamanda.  aku ambil keputusan tapau makanan dan balik ke rumah.  badannya makin panas. rupanya bila sampai rumah, mandi dan sapu minyak angin pada perut, rupanya fakhri kembung, patutla aku bagi susu tak nak.

No comments:

Post a Comment